Sunday, January 16, 2011

Jorden

Markcph Flickr

Fiskebaren i Kødbyen mens aften ubemærket bliver til nat udenfor. Lidt for preppy, lidt for småborgerligt, hvis man altså SkaL mene noget. Men hendes hestehale er lang og lys og kinderne gløder alligevel: 'Jorden er et varmt sted at være'.. Jeg kigger lidt fascineret på hendes lille krøllede smil i mundvigen, mens ordene suser rundt i min krop... Er det mig der er blevet lidt kynisk, eller er det bare en af de ting der kommer og går?

Da jeg kommer hjem blinker ordene igen fra min telefon. 'Jorden Er et varmt sted at være'. Jeg lægger mig i en virkelig kold seng og lukker øjnene. Gentager det for mig selv og håber lige der inderligt, at hun har ret...

2 comments:

  1. min jord har i hvert fald været et varmere sted at være i dag :)

    ReplyDelete
  2. Glæder mig til det bliver varmt - sådan udenpå-agtigt!

    ReplyDelete

we love comments!